Lina Palm

Lina Palm - puts the rest to shame.

Herre, gör mig stilla.

Kategori: Vardagens glans.

Bra dag. Första på lääänge.
 
Skoldagen flöt på. Sista lektionen var körlektion på travet, gick oväntat bra. Väldigt mysigt och roligt trotts kylan. Efter lektionen så skyndade jag mig hem så jag hann fixa till mig lite innan jag gick till busshållsplatsen för att åka till Mora. Där träffade jag min underbara,underbara vän Amanda en jätte snabbis, men iallfall kul att se henne, då vi inte ses så ofta som vi vill! Skyndade sedan vidare för att hämta ut mina glasögon. Haha, ja.. Men det är sjukt skönt att ha dom iallafall. Märker inte jäääätte stor skilnad men helt klart bättre. Så ja.. Glasögonorm. 
 
Gick sedan vidare mot bästa Andreasgården tillsammans med Lovisa för lite SKUM tid- Svenska Kyrkans Unga Mora. Mysigt. Är så otroligt skönt att komma till ett ställe där man kan känna sig som sig själv. Idag pysslade vi och gjorde fina julsaker. Haha "fina". 
 
Bara så ni vet så älskar jag känslan som man får när man sitter under tystnad i kappelet och bara låter alla tankar flöda. Kunna lätta. Släppa allt jobbigt. Jag är otroligt glad att jag har min religon att vända mig till när det är som värst i mitt huvud. Även om det inte är ofta jag verkligen tar mig tid. Men jag är glad att jag vet att gud älskar mig ovsett. Ja.  Men det är svårt att behålla den där lätta sinnestälningen när man lämnar.. den försvinner så lätt för mig.
 
Men nu är jag hemma och taggar en natts sömn. Förhoppningsvis. Om inte tankarna håller mig vaken. Men tror att det ska bli bra. 
 

 
Herre, gör mig stilla inför dig och visa mig din vilja för mitt liv.
Herre, skänk mig ljus och hjälp mig att se.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: