Lina Palm

Lina Palm - puts the rest to shame.

I still count the hours..

Kategori: Vardagens glans.

Hej till jättte dålig uppdatering.. Hehe.  Har inte uppdaterat på nån vecka nu då.. Tänkte att det kanske var tid för det. Så tänkte att jag ska skriva lite vad jag har haft för mej dom senaste dagarna. Inte så intressanta saker för dom som inte bryr sej, Haha.

Fredagen 24/2
Ledig från skolan hela dagen. Ganska skönt för dom flesta, men inte för mej efter som at man skulle upp och jobba i skidinlämningen, fick binda ihop skidor och vara trevlig mot trött skidåkare som hade åkt kortvasan.  Inte speciellt jätte roligt. Hehe.  Efter det åkte jag till stallet och red Smulan i mörket.

Lördagen 25/2
Åkte till stallet så fort jag vaknade - Inte så tidigt men ändå. Snacka om fin dag. Mockade Smulans box . Eftersom vädret var så otroligt bra så bestämde jag mej för att fotografera lite. Tog några charmiga bilder på hästarna ute i hagen red sedan lite på banan med Smul. Här kommer några av bilderna jag tog.

Söndagen 26/2
Vasaloppsarbete, inte speciellt intressant. Gick ner på stan och åt på kaffe stugan med Edit. Åkte sedan hem till henne och satt vid datorn och lodade. Hah.

Måndagen 27/2
Vasaloppsarbete.. Igen !  Den dagen tröttnade jag verkligen på allt som hade med skidor att göra. Folk ställde skidorna i fel fack så jag fick lov att böra cirka 30 par skidor till ett annat fack. Fick skidvalla över hela jackan.. Inte roligt. Och som höjdpunkten av dagen så tappade jag min mobil när jag skulle få skjuts hem av mamma. Jag utan mobil bland 100tals människor är inte roligt inte fan kunde jag ringa någon heller... Men, men jag hittade den i alla fall. Någon gullig människa som lämnat in den i kiosk.  Tacka gud för folket! Hehe.. Nej men aa.

Tisdagen 28/2
JÄTTE FIN VÅRDAG. Åkte till stallet så fort jag vaknade. Tidigt den dagen faktiskt.  Fixade lite i stallet, mockade och sådant där annat nödvändigt. Stekte sedan i solen med sällskap av en katt och en liten flicka.Haha. Red ut i skogen med Smulan i det fina vädret. Riktigt fint. Fick verkligen vårkänslor i hela kroppen. Efter det så satt jag mej och stekte lite till i solen med musik i öronen.  Satt lite på Tetley. Sen red jag lite med Leslie som sällskap till Ida som skulle skritta lite med Qbus.  Ganska kul att rida henne igen, för det har jag inte gjort på jätte länge. Red lite på Freja när vi kom tillbaka. Jag och Jennifer kunde inte hitta någon skjuts hem så vi bestämde oss för att sova i klubbstugan. Inte en speciellt stor uppoffring. Haha.



Fint väder och grymt fin häst.

Onsdagen29/2
Vaknade i klubbstugan med Jennifer. Ida kom ut med frukost sedan red vi ut i skogen. Jag red snyggMusse, Jennifer Toker och så red Lovisa med oss på lilla Snurre. Musse- Så underbar. Också en häst som jag inte ridigt på jätte länge. Det var jätte roligt att komma ut i skogen på honom.  Åkte hem från stallet vid tre. Gjorde mej i ordning får att åka till tegera arena och kolla på lite hockey. Matchen var väldigt underhållande men slutade dock inte speciellt bra för leksand..

Idag.. NU drar jag till stallet.

Hare gött'

Kommentarer


Kommentera inlägget här: